07 / 04 / 2023

Jak zorganizować finanse startupu w drodze po kolejne rundy finansowania?

Współpraca z inwestorami, raportowanie i wzrost wartości firmy.

Przejdź do artykułu

Kim jest nasz klient

Nasz klient to lider poprawy efektywności placówek medycznych i obsługi pacjentów z wykorzystaniem modeli sztucznej inteligencji w kontaktach placówek medycznych          z pacjentami. Obecnie, firma wyceniana jest na ponad 10 mln złotych, a jej rozwiązanie dociera do klientów w Polsce i zagranicą.

Jakie wyzwanie przed nami stało

Dynamicznie rozwijająca się firma po pierwszej rundzie finansowania potrzebuje dobrych fundamentów do dalszego wzrostu. Z perspektywy startupu to przede wszystkim:

  • monitoring cashflow, runway i burn rate
  • współpraca z obecnymi inwestorami
  • przygotowanie Spółki do kolejnej rundy finansowania
  • wzrost wartości firmy

Współpracując z klientem skupiliśmy się na elementach raportowania, agregacji i prezentacji kluczowych danych, wdrożeniu nowych wskaźników monitoringu funkcjonowania startupu oraz dostosowaniu procesów księgowych do dynamiki rozwoju firmy.

Co zrobiliśmy

  1. wprowadziliśmy narzędzie agregacji i prezentacji danych w czasie rzeczywistym
  2. zaopiekowaliśmy się procesami raportowania do inwestorów i zewnętrznych interesariuszy
  3. przygotowaliśmy nową politykę rachunkowości wspierającą wzrost wartości firmy
  4. przygotowaliśmy budżety i perspektywy rozwoju startupu

Rezultaty pracy

Rezultatem naszej pracy było podwojenie wartości aktywów startupu, dzięki czemu przygotowaliśmy dobry fundament pod przyszłe wyceny Spółki. Dodatkowo, czynnie braliśmy udział w procesie pozyskania nowych inwestorów oraz procesów due dilligence, czego efektem było pozyskanie niebagatelnej rundy finansowania w wysokości 12,5 mln złotych. W ramach prowadzonego procesu due dilligence  udało się nam zamknąć wszytskie procedury i dokumentację w zaledwie 2 tygodnie.

Podsumowanie

Dynamicznie rozwijający się startup potrzebuje dobrego zaplecza analityczno – finansowego, tak aby mógł monitorować wyniki swoich działań oraz pozyskiwać finansowanie na rozwój. Bazując na tym założeniu wspieraliśmy i wspieramy naszego klienta w osiąganiu kolejnych sukcesów.

Jak zorganizować finanse startupu w drodze po kolejne rundy finansowania?

Współpraca z inwestorami, raportowanie i wzrost wartości firmy.

Jak poprawiliśmy rentowność i cashflow firmy produkcyjnej?

Case study firmy produkcyjnej z branży odzieżowej.

Jak podsumowaliśmy 15 lat działalności NewConnect?

Analiza efektywności strategicznej działalności Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę. Polityka prywatności.